top of page
חיפוש
evyatars

איכות חיים גם בגיל השלישי בעזרת שמירה על גוף ונפש

ככל שהרפואה מתקדמת, תוחלת החיים עולה. איכות חיים חשובה בכל גיל, גם בגיל המבוגר. חשוב לשים לב למצבכם ולשמור יותר על אורח חיים בריא בפן הפיזי וגם הנפשי כדי לחיות חיים מלאים ובאיכות חיים גבוהה. חשוב לא להזניח את הפן הנפשי. במקרה בו ישנה תחושה כבדה או מצוקה רגשית לאורך זמן, אין להתבייש וכדאי לפנות לרופא המומחה בתחום זה.

פסיכוגריאטריה - מה זה אומר?

טיפול בעצמכם בהיבט הנפשי יכולה להיות בדרכים שונות. פעילות גופנית, שמירה על תזונה בריאה ושינה איכותית הם דברים התורמים לרווחה הנפשית. בעת מועקה, יש מי שטיפול פסיכולוגי (פסיכותרפיה) ישפר משמעותית את מצבו. לצד זאת ייתכן שאחרים הסובלים מתחושת עקה וכובד בשל חרדה או בדידות יוכלו להסתייע בהתייעצות עם פסיכוגריאטר מומלץ, לדוגמה: פסיכיאטר אשר מתמחה בטיפול בבני הגיל השלישי. רבים רואים את הירידה בחיוניות ובאנרגיות חלק מתהליך טבעי אשר קורה בגיל מבוגר. הדבר לא חייב להיות כך, וכאשר אדם מראה סימני דיכאון בפרט או ירידה במצבו הנפשי בכלל – מומלץ להתייעץ ולטפל.

התאמת הטיפול הנפשי לכל מטופל

טיפול פסיכיאטרי באופן כללי צריך להיות מותאם לכל מטופל בהתאם למצבו ובכלל לפרמטרים שונים בחייו. כך גם לגבי הגיל השלישי. פסיכוגריאטר מומלץ יאבחן את המטופל באופן מעמיק וידאג לתת את הטיפול המתאים ביותר עבורו. אם מדובר על טיפול תרופתי למשל, הוא יינתן בהתחשב במצבו הרפואי של המטופל ולאחר בדיקת תרופות אחרות שהוא לוקח כך שלא תהיה סתירה בין תרופות. מעבר לכך יותאם לו טיפול בשיטות המתאימות ביותר, בין אם זהו טיפול המבוסס על שיחות או על שיטות אחרות. כמובן שמעבר לכך תהיה התחשבות במטופל מבוגר גם בהיבט הטכני למשל ביצוע ביקורי בית.

ד"ר  אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה ובעל ניסיון רב גם בטיפול בגיל המבוגר, תוך לימודי פסיכוגריאטריה באונ' ת"א. הוא עושה כל מאמץ להעניק למטופל את הטיפול המתאים לו ביותר. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

צפייה 10 תגובות

Comments


bottom of page