top of page
חיפוש
evyatars

כל מה שרציתם לדעת על פסיכיאטר והתביישתם לשאול

המילה פסיכיאטר עשויה להישמע מאיימת, ובמשך שנים וגם היום אנשים התביישו לדבר על כך שהם נמצאים בטיפול פסיכיאטרי. אדם שיש לו הפרעה או מחלה נפשית נקרא במשך תקופות בשמות לא נעימים. היום המודעות גבוהה יותר וישנה מודעות בציבור לכך שהנפש היא דבר שברירי, ושהיא יכולה לחלות או להיפגע ממש כמו כל איבר אחר בגופנו. מעבר לכך, טיפולים להפרעות נפשיות כמו חרדה או דיכאון יכולים להיות יעילים ביותר. ככל שנהיה מודעים יותר לעניין וגם נתייחס אליו בטבעיות, כך אנשים יוכלו לעזור לעצמם להחלים ולחיות חיים מלאים יותר.

מה בעצם ההבדל בין פסיכולוג לפסיכיאטר

מעבר לכך שתחום בריאות הנפש מקבל היום הכרה רבה יותר, אפשר למצוא יותר בעלי מקצוע העוסקים בטיפול בתחום זה. לצד פסיכולוג באשדוד אפשר למצוא גם פסיכיאטר אשדוד או פסיכותרפיסט. מה ההבדל בין כל אחד מאנשי המקצוע האלה? ההבדל המרכזי בין פסיכיאטר לשני האחרים שהוזכרו הוא שפסיכיאטר הוא רופא בעוד האחרים, מלומדים ומנוסים ככל שיהיו, אינם. פסיכיאטר הוא רופא בתחום הנפש, שלמד לימודי רפואה, הוסמך כרופא והתמחה בפסיכיאטריה. לכן, רק פסיכיאטר מבין שלושת אנשי המקצוע יכול להתאים למטופל טיפול תרופתי, ובדרך כלל תהיה לו יכולת טובה יותר להתבונן על מצבו של המטופל גם בהקשר הרפואי-גופני הכללי.

איך לבחור את הפסיכיאטר המתאים?

כיוון שמדובר על תחום הנפש, פסיכיאטר צריך לשלב בין ניסיון מקצועי רב לבין התאמה מבחינה אישית ורגשית. אמנם לטיפול התרופתי יהיה חלק נכבד בטיפול ותהליך ההחלמה אך האינטראקציה עם הפסיכיאטר חשובה מאוד אף היא, ולכן תחושה נוחה ובטוחה שלכם איתו היא חשובה. כדאי גם לבחור פסיכיאטר באזור מגוריכם שתוכלו להגיע אליו בקלות ובכלל יהיה זמין עבורכם. לדוגמה, המחפשים פסיכיאטר אשדוד יוכלו לראות מיהם הפסיכיאטרים הקרובים לעיר זו. 

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה ובעל ניסיון רב אשר למרפאתו בנס ציונה מגיעים מטופלים מכל אזור המרכז והשפלה, כולל אשדוד. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

0 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page