top of page
חיפוש
evyatars

מתקשים להתפרנס ולתפקד בשל בעיה נפשית?

נכות עשויה לכלול מגוון רחב של מצבים ובעיות המביאים לירידה ביכולת התפקוד של אדם. ישנם סוגים שונים של נכות, אנו עשויים לחשוב בראש ובראשונה על נכות פיזית, אולם היא יכולה להיות גם בהיבט הנפשי. הפרעה נפשית כמו הפרעות חרדה קשות, דיכאון ועוד יכולה גם היא, ממש כמו נכות פיזית, להקשות על תפקודו של אדם ובמיוחד על יכולתו להתפרנס. המוסד לביטוח לאומי הוא הגורם הממלכתי האחראי לרווחתם של אזרחי המדינה במקרה בו הם מתקשים לפרנס את עצמם. גם כאשר ההפרעה היא נפשית, ניתן להגיש תביעה להכרה בנכות בביטוח לאומי.

כיצד לקבל הכרה מהמוסד לביטוח לאומי?

הכרה במצבו של אדם מהמוסד לביטוח לאומי כך שיקבל את המגיע לו על פי חוק, אינה תמיד עניין פשוט. אף במקרים בהם מדובר על בעיה הנראית לעין, או כזו שניתן להראות את קיומה באמצעות בדיקות, לא תמיד היא תוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי באופן פשוט. על אחת כמה וכמה שהדבר ייתכן כאשר מדובר על בעיה נפשית אשר אינה נראית בקלות לעין. לכן, לפני הגשת תביעה לביטוח לאומי ניתן לשקול פנייה לפסיכיאטר בעל ניסיון רב אשר יכתוב חוות דעת פסיכיאטרית לביטוח לאומי התומכת בבקשתכם ומפרטת את הבעיות הנפשיות שישנן, את השלכותיהן עליכם בחיי היום יום והשפעתן על היכולת לתפקד ולהתפרנס.

חוות דעת גם לצורך ערעור

גם כאשר לתביעה מצורפת חוות דעת מפסיכיאטר, היא איננה מתקבלת באופן אוטומטי. על מגיש התביעה לעבור ועדה רפואית. הוועדה יכולה לקבוע אחוזי נכות נמוכים יותר מאחוזי הנכות התואמים את מצבו הנפשי של מגיש התביעה, והקצבה עשויה להיות נמוכה או אף לא להתקבל כלל – לעתים אחוזי הנכות המתקבלים אינם מאפשרים דיון באבדן כושר העבודה. ניתן לערער על החלטת הוועדה כשגם כאן מומלץ להיות מגובים בחוות דעתו המקצועית של הפסיכיאטר המדגיש ומפרט מדוע החלטת הוועדה אינה תואמת את מצבו של מגיש התביעה.

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה, העוסק גם בכתיבת חוות דעת לביטוח לאומי – במקרים הנמצאים על ידו כמתאימים. בכל פנייה שכזו יש להצטייד מראש במסמכים מן העבר אודות המצב הנפשי, על מנת שנוכל להעריך אם יש בידינו לסייע. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

0 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page