top of page
חיפוש
evyatars

פניה לפסיכיאטר - מתי ואיך עושים את זה?

עולם הנפש הוא מורכב. בימים שאינם שגרתיים כימי מלחמה ובתקופה שאחריה ניתן לראות לא מעט אנשים, בין אם אזרחים אשר חוו טראומה ובין אם חיילים, אשר זקוקים לחיזוק ולהחלמה של הנפש, דבר שלעתים עשוי להימשך גם שנים. ישנם אנשי מקצוע שונים אשר תפקידם לטפל בנפש. פסיכותרפיה, הניתנת על ידי מטפלים מוסמכים (כגון פסיכולוגים או עובדים סוציאליים), יכולה לכלול שיחות או טיפול התנהגותי. פסיכיאטר לעומתם הוא רופא, ולכן טיפול פסיכיאטרי יכול לכלול טיפול תרופתי. לכן, כאשר המצב אינו פשוט, או ששיחות וכלים אחרים לא נתנו מענה, ניתן לשקול פנייה לפסיכיאטר אשר יבנה עבורכם תוכנית טיפול הכוללת גם מתן תרופות מתאימות.

פסיכיאטר: הכתובת עבורכם למתן חוות דעת

כדי שנחיה את חיינו בצורה רגועה ונעימה ככל האפשר, אנו צריכים להיות במסגרות שמתאימות לנו, ליכולותינו וגם למצבנו הנפשי והחוסן שיש בנו. צבא היא דוגמה למסגרת אשר דורשת מן החיילים חוסן נפשי, וישנם מועמדים לגיוס אשר יודעים כי תפקידים שונים או מסגרות מסוימות הינם מעבר ליכולותיהם. במצב כזה ניתן לפנות לפסיכיאטר שיכתוב חוות דעת פסיכיאטרית המפרטת את מצבכם ואשר תיתן המלצות שונות לגורמים הצבאיים. דוגמה נוספת לחוות דעת היא חוות דעת לביטוח הלאומי עבור קביעת אחוזי נכות במוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבת נכות קבועה או זמנית. בעת פנייה לשם בחינת כתיבת חוות דעת, יש להכין מראש את החומר מן העבר, על מנת שנבחן אם הפנייה מתאימה ואם ניתן להתקדם לעבר פגישה בה תיבחן כתיבת המלצה זו או אחרת.

המלחמה בסטיגמה: ההבנה שטיפול פסיכיאטרי אינו עניין חריג

כשם שישנם אנשים הזקוקים לתרופות להורדת לחץ דם או בשל סוכרת, כך יש אנשים היכולים להסתייע בטיפול תרופתי להתמודדות עם רגשות ולשיפור היבטים שונים בהתנהגות. אם נתייחס לטיפול פסיכיאטרי ולקיחת תרופות בתור עניין שאינו חריג ביחס לשאר שדות הרפואה, כך הרתיעה ממנו תקטן ואנשים יוכלו לטפל בעצמכם בצורה יעילה יותר. רבים סובלים מהפרעות חרדה, דיכאון או OCD. הכרה בבעיה, הסרת הבושה ופניה לקבלת טיפול יכולים לשנות את איכות החיים שלהם לטובה.

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה אשר מטפל במגוון רחב של בעיות וגם בעל ניסיון רב בכתיבת חוות דעת. מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

4 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page